Behavioral Targeting

Behavioral Targeting

Ignorerer kunderne dit indhold på hjemmesiden og hopper videre?

Har du en høj bouncerate? Kan du ikke fange dine kunders opmærksomhed? Så er det nok fordi DU ignorer dine kunder og har for travlt med at snakke om dig selv eller dit produkt! Behavioral Targeting handler blandt andet om dine kunder og hvordan du skriver til dem så de syntes du er spændende. Targeting handler i stor stil om at ramme dine besøgende. Det sker ofte via en masse tekniske værktøjer, men i dag fravælger de besøgende targeting da de ikke vil følges på nettet så hvad kan du gøre i stedet for så du får trafik fra søgemaskinerne?

Har du svaret og løsningen så får du kunderne

Ja nu griner du sikkert af mig og det må du gerne. Men den er faktisk ikke længere. Hvis du har svaret som kunderne lederefter, og du samtidig sælger den løsning så skal kunderne nok handle hos dig.

Hver dag søger millioner på et spørgsmål via Google. Dem der har svaret får besøgende foræret af søgemaskinerne.  Søgemaskineoptimering også kaldet SEO optimering er stadig højaktuel. Forestil dig at du kender de spørgsmål som kunderne stiller og du derefter kan svarer på spørgsmålene et efter et på din hjemmeside. Tror du så Google kunne finde på at sende kunder til dig?
JA den er faktisk ikke længere. Du behøver ikke opfinde den dybe tallerken du skal blot fylde den op med det de vil spise.

focus på Behavioral Targeting

Hold nu focus på kunderne og glem dig selv

Hvis jeg har problemer med myre i køkkenet så vil jeg gerne have en løsning der får mine myre ud af mit køkken.  Straks går jeg på Google og søger, men hvad søger jeg efter?

Myrer i køkkenet… Tja der er i skrivende stund ikke mindre end 200 der søger efter det hver måned. Men der er 590 der søger på Bekæmpelse af myre” og 300 der søger på “Myrer bekæmpelse” 600 der søger på “myrer i huset” og der er ikke mindre end 150 der søger på “Bekæmpelse af myrer under fliserne”
Og sådan kunne jeg blive ved, for der er faktisk rigtig mange der søger på bekæmpelse af myrer. alle de mennesker sidder og leder efter løsningen. De tigger om hjælp. Hvis du har løsningen så fortæl dem hvordan de kan løse deres myre problem. Du skal sætte dig ned og skrive en artikel. Her skal du gennemgå alt hvad der er om myrer og bekæmpelse af dem og så skal du finde nogle super gode unikke billeder og lave nettets bedste artikel. Så vinder du trafikken og de gode pladser på Google.

Når du har den bedste artikel så belønner Google dig

Google søger hele tiden efter det bedste. Så lav nu bare det bedste stedet for at lave noget halvt. DU kender din branche, dine produkter, dine løsninger og kunderne bedst. Beskriv dem så ingen er i tvivl om hvad de kan vinde hos dig. Giv dem løsninger, fjern forhindringer, gør det nemt så kan du konvertere de besøgende til betalende kunder.  Hvis ikke du gør det så gør din konkurrent, så er det ham der tjener pengene.

Behavioral Targeting

Gør det bedste i forhold til alle andre

  • Hvis din værste konkurrent har svaret på 10 spørgsmål.
  • Så finder du svaret på 20 spørgsmål.
  • Hvis din forhandler har 50 svar.
  • Så giver du læseren 100 svar.

Gør det bedre hele tiden og med alt.

Sådan kommer du i gang.

  1. Find alle de spørgsmål om emner det er stillet online. Det kan du finde på mange måder men i bunden af denne artikel er der en liste med hvordan du kan finde dem.
    – Find ud af om folk stiller spørgsmålet på Google?
    – Er det spørgsmål der bliver stillet i din butik eller din hotline?
    – Er det relevant for dit produkt / løsning?
  2. Prioriter hvilke spørgsmål der er vigtigst at svarer på først og sæt dem op i nummer orden så det er til at overskue. 
  3. Gå I gang med at besvarer hvert enkelt spørgsmål så de får svaret klart og tydeligt uden en masse andet gejl.

Forestil dig dette her når du skal skrive.

Forestil dig at du kommer ind i en butik der sælger husholdningsmaskiner. Der går ikke længe før der kommer en venlig ansat hent til dig for at høre om de kan hjælpe dig. Når vi er online så har vi ikke en der kan gå hen og skabe kontakt til den besøgende og spørge om vi kan hjælpe.

DERFOR forestil dig at din tekst er din online ekspedient. 

Din tekster kan du sætte op som rådgivning og vejledninger eller som markedsføring. Men hvis du selv skulle læse det hvad ville du så helst læse. Reklame eller tips og tricks?

 

Kom i gang med at skrive

Sådan skriver du det bedste til dine læsere

1. Find frem til problemets kerne

Når en kunde henvender sig til dig med et spørgsmål så er det ofte forde de ikke kender svaret. Spørg ind til deres problem / udfordring og lyt til hvad de siger. For kun når du lytter til deres spørgsmål så kan du besvarer kunden med din bedste viden. 
Det handler IKKE om dig eller dit produkt men LØSNINGEN og ikke andet.

2. Sørg for at din løsning er den unikke

Hvor mange andre har den samme løsning som dig… 90% af alle dem der sælger den varer du også sælger? OK sørg for at beskrive din løsning som den der er unik. Fremhæv alt hvad du kan om din løsning. GØR din løsning unik. Lav test og sammenligninger og fremhæv fordelene ved din løsning. Beskriv alt det de andre ikke har beskrevet.

3. VIS at din løsning er unik

Ord er ikke nok. Du skal vise at din løsning er unik. Vis det ved anmeldelser, video, før og efter billeder. Du skal demonstrerer at det du siger passer. Sammenlign gerne så brugeren kan se før og efter de har brugt din løsning. ( bemærk vi snakker stadig løsning )

4. Server løsningen på et sølvfad

Hvis du vil have folk til at købe din løsning nu så skal det være så nemt at de slet ikke kan lade være. Gør alt nemt for dem. Det skal være nemt at finde hvor de bestiller varen

  • Det skal være nemt at vælge model / str eller andet
  • Det skal være nemt at vælge tilbehør eller ikke at vælge det
  • Nemt at udfylde bestilling
  • Nemt at betale

5. Giv kunden en VIP følelse

Og nu kommer nok noget af det vigtigste når kunden har købt og betalt. Nu skal du vise kunden at de har top prioritet. Lige i dette sekund er de blevet din vigtigste kunde i hele forretningen.

Du eller din salgschef er gået i gang med at kigge ordren igennem for at få pakket det de har bestilt. Faktisk så står i på hoved lige nu for at få gjort pakken klar til afsendelse.

Når pakken er klar til fragtmanden så fortæl dem at i har gjort pakken klar og den står tørt og sikkert og venter på afhentning. Fortæl at der er pakket en lille overraskelse med til dem som de kan glæde sig til.

Fortæl dem når pakken er overdraget til fragtmanden og at pakken er sikkert på vej ud til kunden.

Hvis du gør det her så vil kunden huske dig og de vil komme igen. De vil glæde sig til pakken kommer og de vil helt sikkert anbefale dig til andre. for de har lige fået en følelse af at de er VIP.

Vip kunder

Og kom så i gang med at skrive

Nyttige links

Google værktøjer

Google søgemaskine

Læs flere SEO artikler i bloggen